lørdag 9. februar 2013

Til morsdagen

Jula er vel over for lengst.. på tide å ha litt annet på toppen her vel!

I morgen er det morsdag.. kanskje noen er ute i siste liten med morsdagskortet?
Tekst du kan ha på er:

Du er latter
Du er varme
Du er min lykkeamulett
Du er glede
Du er kjærlighet
Du er det vakreste jeg har sett
På denne dag
Jeg gir deg
Et lite dikt på ferden
For å være
Mamma’n din
- Er den største gleden i verden
/ruby/


---------
 Da jeg sluttet å betrakte moren min
med et barns øyne,
så jeg den kvinnen som
hjalp meg å føde meg selv.
[Nancy Friday]
------------------


Det øyeblikket et barn blir født,
fødes også moren.
Kvinnen har alltid eksistert,
men ikke moren.
En mor er noe helt nytt.
---------------------



 a mødre ble til
var tanken ganske klar.
For mødre har noe i seg
som ingen andre har.

De øser av sin omsorg
og deler alt de vet.
De viser deg at livet
er håp og kjærlighet.

Derfor har vi mødre,
og dersom du spør meg.
Den beste mor i verden,
det er nettopp DEG.
---------------------


 En mor...
En mor er med fra starten,
som kilden til ditt liv.
Med kjærlighetsfullt blikk,
hun følger med hvert skritt
Siden livets første måltid
har hun tilbudt deg å smake,
hun gir deg av sin omsorg
uten krav om noe tilbake.
Hun tas så lett for gitt
som lindring av besvær,
men sjelden blir hun takket
og sett for den hun er.
I alle livets faser
forblir hun dog den samme:
din aldeles unike
og høyt elskede mamma!
(oversatt fra svensk -  funnet på www.scrapping.no )

---------------


En mor forstår det et barn ikke sier. 
- Jødisk ordspråk-
--------------------


En kjærlig mor er som Guds nåde

- St. Johannes-
--------------------




Finnes det
på denne jord
noe som
er bedre enn en mor?

Det som kunne skape
fred i verden med det samma
er kun en herlig,
liten mamma.

Alle verdens mammaer
de er jo de beste,
selvom de noen ganger
sier nei til å feste.

Det er jo bare
noe som er bra,
fornuftig er mammaene,
det skal de ha.

Jeg elsker mamma
så høyt det går an.
Jeg ville tålt alt for mamma,
ild, torden og vann.
-----------------


Gud kan ikke være overalt.
Derfor skapte han mødre
[Arabisk ordtak]
-----------------


 Hundrevis av stjerner på nattehimmelen.
Hundrevis av skjell på badestranden.
Hundrevis av fugler synger i vrimmelen.
Hundrevis av fugler på den varme sanden.

Hundrevis av duggdråper på grenen.
Hundrevis av humler i blomsterengen.
Hundrevis av sommerfugler på plenen.
Men bare én mor i den hele, vide verden.

-ukjent- 

 


Flere tekster til mor finner du her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar