fredag 15. februar 2013

Vinter


A snowflake is winter`s butterfly

For en dag

Om nattur'n er ei kake,
har baker'n lagt på krem i natt.
Og i den lyssættinga som er i dag,
ser det ut tæl å vara kake tæl fæst,
sjøl om sola står der og vil slurpe ti seg kremen.
Je unner a dæ.
---------------------------


Friends are angels who lift us to our feet
when our spirit has trouble remembering how to fly.
----------------------------

Hurra, det sner, det sner!
Se, hvor det drysser ner!
Hurra, det sner og sner
mere og mer!
Jorden var så kald og grå,
sneen legger teppe på;
faller så lett o glun
som hvite dun 
[Margrethe Munthe]
-------------------------

Hvis et kyss var et snøfnugg,
ville jeg gitt deg en hel snøstorm

Nu kommer vinteren

Hurra, hurra! Se det var riktig bra! Nu har vi vint'ren her igjen, velkommen hit du gamle venn!
Hurra Nu kjelken fram vi tar.
Kom op, kom op! Vi står på bakkens topp.
Spenn skiene på, når alt er klaret, vi stryker bkken ned med fart.
Se op, se op! Her gjør vi nok et hopp!
Felix Kørling
 

SNØFNUGG

Kom vesle hvite snøfnugg
og sett deg på min panne.
Fortell om alle stjernene
som seiler over landet.

Kom vesle hvite snøfnugg
og hils på mine hender.
Fortell meg hvor du kommer fra
og hvor din reise ender.

Kom alle hvite snøfnugg,
kom ned, kom ned på bakken,
så jeg kan gi din storebror
en snøball midt i nakken!  
Av Halfdan Rasmussen
 

SNOW

Running away
Tripping
Falling over
Over and over.

Bouncing back
Not giving up
Trying again
Again and again

Tears flying round
Causing the wall
To become wet
Wetter and wetter.

Blood running down
Causing the wall
To become red
Redder and redder.

The stains won't go
They are forever
Blocked from my mind
But always on the wall.

Always.
------------------------

 
Tusen millioner
snøfnugg,daler,lever.
Tusen millioner
virvler,rundt og svever.
Fall du vesle snøfnugg
ned på sti og vei-
på min nye vott
så jeg kan telle deg-
telle tusen millioner.
-----------------------
 

UNDER STJERNENE

Storebjørn og
Lillebjørn
er ennå ikke
satt i reservat.

Karlsvognen
er ennå ikke
tatt for feilparkering.

Det gir meg fortsatt
en følelse
av frihet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar